Ätstörningen förstörde mycket

Efter flera år av en dålig livstil präglad av hetsätning och svält är det inte konstigt att kroppen påverkas. Det som jag än idag märker av är:
- Det största problemet jag har idag är min mage. Att antingen hetsäta eller inte äta alls har gjort att min mage blir knäpp av oregelbundenhet. Men det jag märker mest av är min tarm. Efter att ha laxerat eller spytt efter varje måltid under ett års tid svullnar min mage upp såfort jag äter svårsmälld mat. Tarmen är inte van vid att ta hand om maten. Därför äter jag lättare måltider för att inte ligga med kramper i flera timmar.
-Matsmältningen. När man svälter sig själv eller hetsäter förstör man sin kropps naturliga metabolism och matsmältning. Skulle jag inte blivit sjuk hade jag förmodligen ha samma metabolism nu som jag hade innan. Precis som mina föräldrar och min bror kan äta extra mycket av allt utan att gå upp i vikt, deras kroppar tar hand om det som blir "över". Jag kan inte idag göra detta vilket gör att jag måste ha en regelbunden kost utan massa extra hela tiden.
- Ingen känsla på hunger och mättnad. Antingen känner jag inte hunger på flera timmar eller så kan jag äta hur mycket som helst utan att bli mätt. Det som stoppar mig från att äta ihjäl mig är illamåendet och den krampande magen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0