Hälsa

En viktig del i mitt liv, som alltid har varit det och alltid kommer att vara det är träning. under tiden när jag var som djupast i anorexin fanns träningen där som en stöttepelare. Även om den hjälpte mig att bränna extra kalorier och fick den sjuka delen av mig att bli glad fick den även den friska delen av må bättre. Träningen var ju det enda som var exakt som innan, som innan jag blev sjuk. Det var min vardag och min rutin, inte något jag skapat tillsammans med ätstörningen. Nu när jag mår bra igen kommer jag rikta in min blogg mer på det jag älskar mest, min träning och min hälsa. För mig är lycka att äta rätt och träna eftersom det är då jag mår som bäst. Jag vet att massor av mina nära och kära tror att jag inte kan äta vissa typer av livsmedel därför att ätstörningen förbjuder det, men så är det inte. Min kropp mår bättre av att äta mindre kolhydrater och att träna ofta. Jag ser alltid till att äta extra protein istället för att behålla min vikt. Att äta mindre kolhydrater är inte ett sätt att gå ner i vikt för mig, utan något som gör att jag mår bättre och att min kropp mår bättre.
 
Jag skriver detta med stor ärlighet, ni som läser får tro på det, eller inte tro på det. Men detta är sanning, jag mår bra men jag vill leva ett hälsosamt liv och ett hälsosamt liv för mig är inte att äta skräpmat varje dag och aldrig röra på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0