Min kropp idag

Min kropp mår som bäst när det är stark och uthållig. Efter flera månader med mycket alkohol och fest var jag varken stark eller uthållig. Månader jag inte ångrar ett dugg eftersom det var de bästa månaderna i mitt liv. Att ta studenten är något jag skulle göra om varje dag om jag hade chansen. Men iallafalla, efter de intensiva månaderna med lite träning och lite sömn var jag otroligt svag. Min IBS-mage som kräver bra kost och regelbundna måltider mådde förjävligt och var helt ur funktion och enormt uppsvälld. Konditionen var urusel och musklerna var klena som spaghetti. Att komma in i nya rutiner är svårt men idag är jag på rätt väg. Regelbunda måltider och träning  gör att ätstörningstankarna och kaloriräkningen håller sig borta och att kroppen känner sig stark igen.
För att klargöra igen, mitt mål med träningen är alltså inte att bli smalare utan att bygga mer muskler och få en fastare kropp.
 
Bilden visar mig idag, musklerna börjar komma fram igen. Dock är jag fortfarande lite för tanig vilket innebär att mer muskler ska byggas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0